• Home
  • Știri
  • Poveste impresionanta. Mama si fiica piloteaza impreuna

Poveste impresionanta. Mama si fiica piloteaza impreuna

Cand Donna Garrett crestea in Los Angeles, nu parea ciudat ca mama ei lucra ca pilot de linie aeriana. Deoarece tatal ei avea aceeasi profesie, capitanul unui avion parea un lucru normal de facut.
„A fost treaba plictisitoare pe care au facut-o parintii mei cand s-au dus la munca”, spune razand Donna, acum in varsta de 26 de ani.

De fapt, mama, Suzy Garrett deschidea o punte pe cer, fiind una dintre primele femei-pilot pentru transportatorul regional SkyWest din SUA.

Pe masura ce Donna a crescut, a inceput sa observe. Inspirata de pasiunea parintilor ei si de libertatea de care se bucurau pentru a explora lumea, ea a decis sa-si urmeze propria cariera in zbor.
In septembrie 2019 si Donna pilota un avion alaturi de Suzy ca prima echipa de piloti mama-fiica a SkyWest.

Acel zbor a avut loc acum peste un an, dar in ultimele saptamani, povestea lui Donna si Suzy a devenit virala in mod neasteptat. Fotografiile ale celor doua impreuna, zambind cu mandrie in cabina, s-au raspandit pe retelele de socializare.

„Stiam ca este cu adevarat special”, spunea Suzy, care sarbatorea 30 de ani la SkyWest cand a pilotat impreuna cu fiica ei.

Isi aminteste „reactia tuturor celorlalti” ca fiind una dintre cele mai frumoase ale experientei.

Cele doua sperau sa repete experienta din 2020, dar planurile lor au fost oprite de pandemia Covid. In acest moment, Suzy este in Los Angeles si Donna este in Chicago si, la fel ca multe familii, nu au putut petrece mult timp impreuna anul acesta.

Sfidarea stereotipului

In timp ce imaginea celor doua a surprins un moment fericit in aviatie, ea a simbolizat, de asemenea, o etapa importanta in calatoria dificila cu care se confrunta multe femei-piloti.

Suzy Garrett a inceput sa lucreze pentru SkyWest in 1989. Visase sa devina aviator inca de cand s-a indragostit de calatoriile cu avionul la cel de-al doilea zbor, din Arizona pana la Los Angeles, cand era in clasa a opta. Privind pe fereastra cabinei, a fost captivata de apusul soarelui.

Dar calea catre atingerea acestui obiectiv nu parea atat de clara.

„Pe vremea aceea femeile nu erau cu adevarat piloti si armata era singura modalitate de a deveni unica, dar nu eram suficient de inalta pentru armata”, spune Suzy.

Hotarata sa reuseasca, s-a inscris la scoala de aviatie la Mount San Antonio College din California in 1984. Mai tarziu, a lucrat ca instructor de zbor timp de cativa ani inainte de a obtine primul sau loc de munca la SkyWest.

Pe parcursul carierei sale la SkyWest, a zburat cu turbopropulsoare Fairchild Swearingen Metroliner, Embraer EMB 120 Brasilia si acum Bombardier CRJ200, CRJ700 si CRJ900 NextGen.

Acum 30 de ani, aviatia din America era dominata de barbatii albi iar astazi, peisajul este putin schimbat. Conform cifrelor Biroului Statisticii Muncii din SUA , 92,5% dintre pilotii profesionisti sunt barbati si 93,7% dintre pilotii profesionisti sunt albi.

Organizatiile, inclusiv Fly for the Culture si Sisters of the Skies, lucreaza pentru a face aviatia mai accesibila, promovand burse, sustinand reprezentarea si oferind mentori grupurilor subreprezentate din aviatie, in special pilotilor negri.

Suzy spune ca nu s-a confruntat cu nicio discriminare in cabina si a simtit ca are „aceeasi cantitate de oportunitati” ca omologii sai de sex masculin.

Articolul continuă după reclame

„In afara profesiei, a trebuit sa cuceresc oamenii”, spune ea.

In timp ce aviatia are inca o problema flagranta a diversitatii, Suzy spune ca a fost incantat sa vada atitudinile schimbandu-se in cele trei decenii de cand zboara. Ea crede ca poate a ajutat la inspirarea tinerelor femei sa intre in aviatie, spune ea.


Distribuie