Schimbări în educație: elevii vor avea o materie nouă. Ce vor învăța copiii la școală

O nouă schimbare ce vizează elevii din România. Oficialii discută despre o materie nouă pe care copiii să o studieze în timpul școlii. Deocamdată totul este la stadiul de propunere legislativă care a fost adoptată de către Camera Deputaților și va merge la Senat care este for decizional. Ce vor învăța elevii încă din clasele mici.

Materie nouă pentru elevii din România
Propunerea legislativă care vizează introducerea unei noi materii în România a fost adoptată cu majoritate de voturi, de Camera Deputaților și următorul pas este Senatul – for decizional. Materia se numește Educație financiară și a fost deja inclusă în Legea educației naționale, la capitolul Curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial.

Acest Curriculum urmărește ca elevii să dobândească câteva competențe importante dintre care amintim: competența de a învăța să învețe, competențe de comunicare în limbi străine, competențe sociale și civice, competențe de bază de matematică, științe și tehnologie, competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere.

De menționat este că Tehnologia informației și comunicării este o disciplină obligatorie pentru elevii mai mari, din clasele gimnaziale și de liceu, în timp ce pentru elevii mici, din clasele primare, aceasta este o disciplină opțională.

În același timp, în ceea ce privește Curriculum pentru clasele pregătitoare, acesta urmărește dezvoltarea fizică, socio-emoțională, cognitivă a limbajului și comunicării elevilor. Totodată are în vedere dezvoltarea capacităților și a atitudinilor în învățare și asigură punțile către dezvoltarea celor 8 competențe-cheie.

Cele opt competențe-cheie care determină profilul de formare a elevului
Sunt opt domenii de competență-cheie care determină profilul de formare a elevului român. Aceste domenii stau la baza Curriculumui național pentru învățământul primar și gimnazial.

Este vorba despre: competențe de comunicare în limba română și în limba maternă, în cazul minorităților naționale, competențe de comunicare în limbi străine, competențe de bază de matematică, științe și tehnologie, competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere.

Totodată se urmărește ca elevii să dobândească competențe sociale și civice, competențe antreprenoriale și financiare, competențe de sensibilizare și de expresie culturală, precum și competența de a învăța să învețe.

You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.

Multumim că ne citești!

Înainte de a citi știrea, ajută-ți prietenii să citească și ei! Apasă pe distribuie pe facebook

Inchide